Lift, “irade gücünden bağımsız olarak, hedeflere ulaşmak için evrensel bir araç olmak” gibi iddialı bir vizyonu olan bir yalın girişim.
Oyunlaştırma üzerine bir Carnegie Mellon konferansının ilham verdiği uygulama, “davranışlar; ancak yeterli motivasyon, yetenek ve de tetikleyici varsa ortaya çıkar” iddiasında olan BJ Fogg‘un, BMAT (Behavior= Motivation, Ability, Trigger) davranış modelini temel alıyor.
Lift’in sağladığı faydaya yerine fonksiyonlarına bakarsak nispeten basit bir araç ile karşı karşıya kalıyorız. Başka kullanıcıların oluşturduğu ya da kendi oluşturduğunuz alışkanlıklara; günlük olarak check in yapmanızı, bu check in’lere not düşmenizi ve alışkanlık bazında basit sayısal ve görsel geri bildirimler almanızı sağlıyor.
Oyunlaştırma mekaniklerini, geribildirimler (feedback) haricinde, tümüyle terketmekle sonuçlanan beta sürecinin ardından, Ağustos 2012′de iPhone uygulaması olarak ortaya çıktı Lift. Bugüne dek; Yorumlar, Web Arayüzü, Hatırlatıcılar ve Gruplar olmak üzere dört ciddi iyileştirme yaptı. Android versiyonu beta sürecinde olan uygulama, Android kullanıcılarına bir süre daha web arayüzünü öneriyor.
Lift ekibi, uygulamanın çalışmasında temel alınan hemen her ilkeyi, uygulamanın geliştirilmesinde de kullanıyor. İlk hali basit bir alışkanlık takip aracı olan uygulama; yalın girişim ruhuna uygun bir şekilde geribildirimleri değerlendirerek, adım adım ve sürekli bir gelişim ile asıl hedefine ulaşmaya çalışıyor.
Kurucu ekibine ve yatırımcılarına bakıldığında Lift’in başarılı olması bir ütopya değil. Kurucu ekip içerisinde Tony Stubblebine ve Jon Crosby gibi tecrübeli girişimciler ve yatırımcıları içerisinde Tony Robbins ve Tim Ferris gibi kişisel gelişim gurularını içeren A sınıfı bir girişim Lift. Belki tüm bunlardan daha önemlisi bu mükemmel ekibin Lift’e adanmışlığı. Özellikle Tony Stubblebine’nin tutkusu dahi açıkça göze çarpıyor.